Wymagane dokumenty:
- Dowód osobisty lub paszport.
- Wypełniony formularz “Zgłoszenie pobytu stałego” z potwierdzeniem pobytu w lokalu, dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu.
- Do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie (np. umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu).
- Dokument elektroniczny potwierdzający tytuł prawny do lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania – odwzorowanie cyfrowe tego dokumentu, a obywatel nieposiadający tytułu prawnego do lokalu - dokument elektroniczny zawierający oświadczenie właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu potwierdzające pobyt w lokalu oraz dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu właściciela lub podmiot, a w razie niemożności ich uzyskania – odwzorowanie cyfrowe tych dokumentów – w przypadku „Zgłoszenia pobytu stałego” drogą elektroniczną przez platformę e-PUAP
Miejsce załatwienia sprawy/adres korespondencyjny:
Urząd Miejski Wydział Spraw Obywatelskich 83-110 Tczew ul. 30 Stycznia 1
tel. 58 77-59-304/404
Komórka odpowiedzialna:
Wydział Spraw Obywatelskich Tczew ul. 30 Stycznia 1 pokój nr 6
Opłaty/opłata skarbowa:
Brak
Opłata od pełnomocnictwa -17 zł. (zwolnieni od opłaty są: małżonkowie, wstępni, zstępni lub rodzeństwo).
Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie
Sposób załatwienia sprawy:
Obywatel polski dokonuje zameldowania na pobyt stały:
Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33§2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. –Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2017 r. poz. 1257), po potwierdzeniu przez pełnomocnika jego tożsamości za pomocą dokumentu tożsamości albo po uwierzytelnieniu pełnomocnika na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności (tekst jedn. Dz.U. z 2018 r. poz. 1382 z późn.zm.).
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 roku w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017 r. poz. 2411).
Tryb odwoławczy:
Brak
Inne informacje:
Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca. Zameldowanie na pobyt stały służy wyłącznie celom ewidencyjnym i ma na celu potwierdzenie faktu pobytu osoby w miejscu, w którym się zameldowała.
Organ gminy dokonujący zameldowania na pobyt stały wydaje z urzędu osobie zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały ważne do chwili zmiany miejsca zameldowania.
Druki:
- Formularz „Zgłoszenie pobytu stałego”
- Wzór pełnomocnictwa
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2019 Urząd Miejski w Tczewie